Jak by měly vypadat url adresy stránek?

Vojtěch Bruk

Kdo by byl řekl, že i správný formát url adresy může mít několik výhod. Přečtěte si pár doporučení, abyste se vyvarovali chybám.
url adresy

Obsah

LinkedIn
Twitter
Facebook

Možná si říkáte, že formát vaši url adresy není podstatný. Hlavní je, aby byl na stránkách dobrý obsah, ne? Správně, ne.

Správný formát adres má řadu výhod. Od jasnosti a jednoduchosti pro uživatele až po SEO.

Podíváme se na pár základních tipů a doporučení, které vám pomůžou vyvarovat se, v rámci formátu adres, největším chybám.

1. Mějte adresy v “základním tvaru”

Ve WordPress můžete formát adres nastavit pod Nastavení → Trvalé odkazy. Klikněte na formát “Název příspěvku” a dole uložte změny.

Pozor! Toto je nejlepší dělat před tím, než se do tvorby webu pustíte. Pokud na něm již máte desítky či stovky článků, změnou url přijdete o zpětné odkazy, pozice ve vyhledávačích a může to způsobit i nesrovnalosti přímo na stránkách.

Pokud se však přesto pro změnu tvaru url rozhodnete (často to může dávat smysl), je pak důležité nastavit přesměrování ze starých adres na adresy nové.

2. Adresa je krátká, deskriptivní, obsahující klíčové slovo

Snažím se, aby každá adresa na mých stránkách měla všechny nohy této trojnožky.

Pojďme se na ně podívat postupně.

Adresa je krátká

vojtechbruk.cz/jaka-je-prumerna-cena-webovych-stranek

vojtechbruk.cz/cena-webovych-stranek

Google má rád kratší adresy.

Ranking factors study společnosti Backlinko odhalila silnou korelaci mezi délkou url a pozicí ve vyhledávači.

Kdo by byl řekl, že i formát url adresy může mít několik významů. Přečtěte si více, abyste se vyvarovali chybám.

Zdroj: https://backlinko.com/hub/seo/urls

Určitě je možné uspět i s dlouhou adresou. Proč se ale zbytečně namáhat?

Adresa je deskriptivní

Z adresy by mělo být zřejmé, nebo jít alespoň vytušit o čem daný obsah je.

vojtechbruk.cz/predstaveni-pojmu-cervenec

vojtechbruk.cz/co-je-to-elementor

Jednoduché a jasné. Přesto možná najdeme řadu adres, které toto pravidlo nedrží.

Osobně se mi to nejčastěji stává u obsahu, který vychází pravidelně. Například mám adresu

/newsletter-1

namísto rozepsání o čem newsletter byl

/newsletter-zrychleni-webu.

Adresa obsahuje klíčové slovo / frázi

To je důležité především pro SEO. Pomáhá to ale také s deskriptivností a jasností pro uživatele.

vojtechbruk.cz/recenze-noveho-tvorice-webu

vojtechbruk.cz/bricks-builder-recenze

3. Adresa neobsahuje rok

vojtechbruk.cz/jak-si-zalozit-blog-2022

vojtechbruk.cz/jak-si-zalozit-blog/

Možná vás napadá, že pokud cílíte na frázi obsahující rok, je dobrý nápad mít rok i v url.

Ano i ne.

Věřím, že aktuální rok vám v url může pomoci pouze v daném roce. Mít 2023 v url je skvělé, pokud je rok 2023. V roce 2024 však máte problém.

Rázem se pro vás rok stává spíše handicapem, jelikož je jasné, že obsah není nejaktuálnější.

Když rok v url změníte, přijdete o zpětné odkazy a pozice ve vyhledávačích (byť přesměrování částečně pomůže). Když jej nezměníte, handicap zůstane.

Rok bych nechával pouze v nadpisu, kde jej můžete bez obav měnit. Url bych držel stále stejnou.

Problematika správného formátu adres je košatá. Tipy výše by vám však měli pomoci, abyste se vyvarovali největším chybám.

Dejte mi v komentářích vědět, jakou zkušenost máte s odkazy vy!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

LinkedIn
Twitter
Facebook