Surfer seo nástroj

Vojtěch Bruk

Sepsal jsem recenzi o Surfer seo, kde uvádím jeho funkce a zohledňuji své zkušenosti. Věřím, že bude pro vás tento článek přínosem.
surfer seo

Obsah

LinkedIn
Twitter
Facebook

Surfer (dříve Surfer SEO) je z mého pohledu především nástrojem pro psaní článků. Což je dle mého úhelným kamenem každé SEO strategie.

Opírá se o AI, díky čemuž vám k psaní dokáže vygenerovat konkrétní rady na základě analýzy konkurence. Surfer AI není nic extra, vlastně jen najde společné jmenovatele článků, kterým se v Googlu daří a na základě jejich analýzy vám dá doporučení, co dělat, abyste se mezi ně zařadili.

Technologicky rozhodně nejde o žádný zázrak, z praktického hlediska vám však tato funkce ušetří kopu času. Odpadne vám nutnost:

  • Ručně analyzovat konkurenci v SERPu,
  • Ručně počítat a odhadovat optimální frekvenci klíčových slov pro danou stránku,
  • Odhadovat optimální velikost článku a podobně…

Surfer také nabízí další nástroje, které zachvíli představím. V kostce mi připadá, že Surfer staví na lidské pohodlnosti. Vše co nabízí, byste mohli udělat ručně a dosáhnout víceméně stejných výsledků. Surfer vám to však extrémně ulehčí, což je skvělé.

Nejde o to, že podobně dobré články můžete napsat i bez Surferu, jde o to, že jestli napíšete měsíčně 5 článků (se Surferem) namísto 2 (bez Surferu), protože vás bude psaní více bavit, rozhodně stojí tento nástroj alespoň za zkoušku.

Surfer cena

Surfer není levný. Ba naopak, na to co umí je vlastně pekelně drahý. Nejnižší plán začíná na bezmála 1500 Kč / měsíčně. Což je dost (free plán je zde obskuritou, jelikož neobsahuje hlavní funkce).

Navzdory této částce bych Surfer nezavrhoval. Pojďme se podívat na jeho funkce.

Surfer funkce

Domovská stránka Surferu vypadá takto, přičemž v levém panelu můžete vidět všechny Surfer nástroje, které si postupně projdeme.

1) Editor obsahu

Editor obsahu vypadá následovně:

Na obrázku můžete vidět jeden z článků, co jsem v Surferu psal. Nebýt pravé lišty, editor je vlastně velice podobný Notionu, což je další důvod, proč se mi zamlouvá).

V levé liště pak vidíte, celkové skóre článku dle Surferu, přičemž se toto skóre mění průběžně při psaní, což psaní zajímavě gamifikuje a dělá zábavnějším.

Nahoře v nastavení, pak lze vidět s kým vás Surfer porovnává:

Přičemž si můžete libovolně vypnout a zapnout konkurenci, což se hodí například pokud se vysoko zobrazují produktové stránky a vy píšete články s jiným záměrem.

V pravé části pak vidíte základní metriky, na základě kterých se zakládá celkové skóre:

A na konci pravé lišty jsou slova, která Surfer vídal u konkurence a dá se předpokládat, že Google bude předpokládat stejná slova i ve vašem článku, pokud má být o stejném tématu.

Jak můžete vidět, příliš optimalizaci slov nehrotím, byť by to mohlo pomoci. Osobně si zatím myslím, že to není až tak důležité a zaměřuju se především na to, aby hlavní klíčové slovo nebylo v textu používáno v příliš vysoké frekvenci.

Což je údaj, který dokážete vyčíst i z Rank Math.

Do editoru lze přidávat i obrázky a zvládá dobře i rozličné formátování včetně linků.

Editor hodnotím jako velice povedený, a myslím, že už jen díky němu stojí Surfer za pozornost a ještě o něm uslyšíme.

2) Audit webu

Audit webu je editoru velice podobný, slouží však pro již vydané stránky a vedle obsahových doporučení nabízí i řadu doporučení technických.

Audit je velice podobný auditům, které můžete získat ze SEO nástrojů typu Collabim, MarketingMiner nebo Ahrefs.

Na Surfer auditu je asi nejzajímavější skutečnost, že si opět můžete zvolit konkurenci, na základě které se obsahový audit provede (např. frekvence a druh klíčových slov.).

Výběr je velice podobný výběru v editoru

Poslední velice příjemnou věcí je návrh interních odkazů, které můžete jednoduše přidat a stránce tak ve vyhledávání často i výrazně pomoci:

Audit hodnotím tedy také pozitivně. Pokud používáte například Ahrefs, není důvod na Surfer přecházet. Nicméně pokud si lámete hlavu jak pomoci určitému příspěvku ve vyhledávačích, Surfer audit vám s touto starostí hravě pomůže.

Celý audit pak vypadá takto:

3) Plánovač obsahu

Plánovač obsahu je jakýmsi generátorem nápadů na články. Opět, pokud používáte k tomuto účely vlastní SEO nástroje, Surfer vás ničím neohromí. Pokud však zatím žádnou rutinu přicházení nápadů na články nemáte, Surfer vám rozhodně se spisovatelským blokem pomůže.

Plánovač funguje jednoduše tak, že zadáte klíčovou frázi (např. Jak prodat byt) a Surfer vám nabídne témata včetně jejich měsíční hledanosti (MSV) a obtížnosti daného klíčového slova (KD).

4) SERP Analyzer

Serp Analyzer je jakýmsi meta nástrojem, který se snaží přiblížit, jak se Google chová k určitému dotazu, jaký druh obsahu pro tento dotaz upřednostňuje a jak se jeho preference mění v čase.

Opět jde o nástroj, který byste čekali spíše v Ahrefs/Collabimu, nicméně pokud Ahrefs/Collabim nemáte, určitě se toho ze Surfer SERP analyzátoru dá vyčíst řada zajímavého (například běžné zpětné odkazy u daného dotazu).

Osobně tento nástroj nepoužívám, takže jej nebudu nijak hodnotit. Spíše jsem jej chtěl ukázat.

5) Analýza klíčových slov

Opět nic nového. Zadáte klíčové slovo a Surfer vám nabídne slova příbuzná. Takto třeba vypadá výsledek po zadání slova SEO:

Je to fajn, navrhovaná slova se od ostatních nástrojů lehce liší (pozitivum), nicméně podobný průzkum zvládnete hravě i s nástroji zdarma.

Nicméně beru tento nástroj jakou pouhý doplněk Surferu a jako takový mi přijde naprosto dostačující.

6) Grow Flow

Grow Flow je relativně novou funkcí, která vám každý týden vygeneruje 6 SEO úkolů. Koncepce je taková, že úkoly plníte a vaše stránky stoupají ve vyhledávači.

Funkce mi přijde zaměřená především na lidi, kteří nemají o SEO příliš tušení a hodí se jim nějaký návod/gamifikace úkolů.

Zatím mi tedy přijde, že pokud máte například vlastní SEO checklist, o stránky se průběžně staráte a něco na nich tvoříte, tak Grow Flow vám nijak zvlášť nepomůže.

Nicméně možná funkci křivdím… čas ukáže :).

Závěrečné shrnutí

➕ Hlavní výhody

  • Originalita funkcí, zaměření na články
  • Uživatelské rozhraní
  • Intuitivnost a jednoduchost

➖ Hlavní nevýhody

  • Cena
  • Kreditový systém (v základním tarifu můžete napsat maximálně 10 článků a provést 20 auditů měsíčně)
  • Nemožnost dostat se k obsahu po vypršení plánu

A jak tedy hodnotím Surfer celkově?

Celkové hodnocení

Užitečnost nástroje 82/100

Funkce 85/100

Uživatelská přívětivost 94/100

Cena 38/100

Celkem si Surfer tedy vysloužil: 75/100

Dejte mi tedy vědět v komentářích, jak působí Surfer na vás. Máte s ním nějakou osobní zkušenost?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

LinkedIn
Twitter
Facebook