Propagace webových stránek 5 jednoduchých (ale osvědčených) tipů

Vojtěch Bruk

Tvorbou webu práce nekončí, ba naopak. Je důležité zajistit jeho návštěvnost. Propagace webových stránek může být díky následujícím tipům jednoduchá.
propagace webových stránek

Obsah

LinkedIn
Twitter
Facebook

Vytvořili jste si stránky, ale navzdory snaze je zatím (téměř) nikdo nenavštěvuje? Nebo jste dokonce zaplatili spoustu peněz agentuře a jediné návštěvy na stránkách jsou i měsíc po spuštění vaše?

Pokud jste se v této situaci octli, nezoufejte, je to frustrující, leč časté. Lze to ale změnit?

Naštěstí lze. Jen to chce trochu práce.

V tomto článku se podíváme na 5 osvědčených tipů, které mi pomohly zvýšit návštěvnost na mách stránkách, stejně jako na stránkách mých klientů a věřím, že zafungují i u vás.

1. Pravidelná publikace obsahu

Obzvláště pokud máte nové stránky, pravidelná publikace (nebo přinejmenším aktualizace) obsahu je téměř nutností.

Vyhledávácí algoritmy milují, když se na stránkách něco děje. Pokud se na těch vašich neděje nic, žádný obsah nevychází, musíte to změnit.

Pod slovem “obsah” si toho lze představit spoustu.

Můžete:

  • Psát blogové články
  • Vytvořit “slovník” pojmů z vašeho oboru
  • Zpracovat data, ke kterým máte díky vašem podnikání přístup a publikovat je v infografikách
  • Publikovat oborové případové studie

Hlavní je publikovat.

Udělat si publikační kalendář je pak rozhodně jednou z věcí, která vám může k tomuto cíli zásadně pomoci.

2. Zaměřte se na málo konkurenční klíčová slova

V podstatě si vystačíte s našeptávačem Google a Seznam. Důležité je zaměřit se na tzv. long-tail keywords, což jsou dlouhá slovní spojení, která lidé hledají. Díky jejich délce není až tolik obsahu, který by cílil přímo na ně, a i díky tomu jsou vaše šance na umístění ve vyhledávačích lepší.

Pokud máte například web o tvorbě stránek pomocí Elementoru, zkuste cílit na výrazy jako:

✔️ Jak zrychlit Elementor web

namísto

❌ Elementor

Na obecné výrazy můžete cílit také, nicméně jsou to právě dlouhé a málo hledané výrazy, u kterých budete mít ze začátku největší úspěch.

V článku jak zjistit hledanost klíčových slov (zdarma) se pak dočtete, jak si můžete klíčová slova a spojení vytipovat, aniž byste museli použít nějaké placené nástroje.

3. Propagujte obsah na sociálních sítích

Sociální sítě využijte i pokud je vašim hlavním cílem generovat návštěvnost z vyhledávačů.Jednak to může mít dopad na SEO a především tím dáte vašemu obsahu počáteční popostrčení v podobě první návštěvnosti.

Publikovat obsah na sítě ručně je otrava. Pro mě určitě. Proto vřele doporuřuju používat nějaký software, který vám umožní příspěvky na sítě plánovat. Osobně k tomuto účelu používám Publer.

Jednoduše můžete naplánovat publikaci postů na sítě najednou, a následně jen každý týden (případně v jiném intervalu) sledovat, jak posty vychází.

Pokud si zatím se sociálními sítěmi příliš nerozumíte, můžete se podívat na článek Sociální sítě – jak o nich přemýšlet a využít je na maximum.

4. Zapište vaše stránky do online katalogů

Tento tip je je důležitý především u lokálních firem a podniků. Případně pokud chcete vaše služby nabízet specificky v rámci nějaké lokality. Nicméně profitovat z něj může každý.

Základem je vytvořit si zápis v Google my Business a Firmy.cz. Následně se také zapište alespoň do 10 katalogů, ať už místních, oborových nebo celorepublikových (nejlépe všech).

Nejen že lidé mohou najít vaši firmu přímo přes dané katalogy (například v mapách), získáte také nějaké zpětné odkazy a dáte vyhledávačům najevo, že působíte v rámci dané lokality.

Je to práce na odpoledne a jako taková za to rozhodně stojí.

5. Začněte psát a rozesílat newsletter

Na newsletter nedám dopustit. Věřím, že jde o nejefektivnější marketingovou praktiku vůbec. V článku 5 překvapivých důvodů, proč psát newsletter, jsem svou obsesi tímto marketingovým kanálem trochu rozvedl.

Nicméně i pokud jste skeptičtí… zkuste to. Co může ztratit?

Napsal jsem i článek o nejlepších nástrojích, které pro newsletter využít. A s těmito nástroji, opravdu nejde o nic těžkého.

Vytvořit počáteční kmen odběratelů rozhodně stojí nějaký čas a námahu, nicméně jakmile se vám to podaří, uvidíte, proč newsletter tak intenzivně propaguji…

Slovo závěrem

Propagace stránek je běh na dlouhou trať. Nicméně jako u většiny dlouhodobých věcí, i zde můžete očekávat exponenciální návratnost.

Dlouho se nebude nic dít, a pak najednou… proletí návštěvnost vašich stránek komínem. Pokud vydržíte.

Doufám, že vám tipy z tohoto článku budou k užitku a dejte mi v komentářích vědět, jakou zkušenost máte s propagací stránek vy!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

LinkedIn
Twitter
Facebook