Co je to parazitní SEO? A jak jej využít v roce 2022?

Vojtěch Bruk

Co znamená SEO už víme. Ale co je to parazitní SEO? A proč má smysl se jím zabývat?
co je to parazitní seo

Obsah

LinkedIn
Twitter
Facebook

Parazitní SEO (anglicky parasite nebo barnacle SEO) je proces, kdy využijete domény třetí strany s vysokou autoritou, abyste se ve vyhledávání umístili pro kompetitivní klíčová slova, pro která byste se normálně neumístili.

V zásadě si můžete 1) vybudovat tímto způsobem celé stránky například s Google sites nebo 2) vytvořit touchpoint, například napsáním optimalizovaného příspěvku na Emimino nebo Reddit.

Využití důrazu Google na důvěryhodné, velké stránky

V květnu 2022 proběhl velký update Google vyhledávání, který opět zvýšil důraz na stránky s vysokou autoritou.

Stránky s velkou autoritou jako YouTube, Seznam, nebo Medium Google miluje. Ví, že pravděpodobně nejde o spam ani podvod, a rád lidem výsledky z těchto stránek ukáže.

Navíc trend je takový, že autorita má v očích Google čím dál větší hodnotu.

I proto má určitě smysl se parazitním SEO zabývat.

Proč?

Rezistence vůči spamu

Kdybyste si koupili novou doménu, přidali na ni 1000 odkazů na vaše stránky, nic by se nestalo. Google by takovou doménu do vyhledávání nikdy nezařadil, protože by snadno poznal, že jde o spam.

Pokud by šlo o doménu, kterou již nějakou dobu vlastníte, Google by ji za spam začal považovat a delistoval by ji.

S parazitními stránkami je to jiné.

Google, YouTube ani Medium nedelistuje. Díky čemuž můžete mít stále 1000 koncentrovaných odkazů z těchto míst… a tyto odkazy vám mohou reálně pomoci.

U parazitů vám také mnohem snadněji projde nadměrná optimalizace, nadužívání klíčových slov a další techniky, které by vám na osobním webu prošly jen těžko.

Jak lze parazitní stránku využít ?

  • Affiliate marketing
  • Zvýšení návštěvnosti webu
  • Zpětné odkazy (byť je většina nofollow, osobně věřím, že i nofollow odkazy z velkých stránek mají na SEO vliv)

Možné platformy pro parazitní SEO

K parazitnímu SEO jde vlastně využít jakákoliv stránka, kde můžete vy jako uživatel něco vkládat.

  • Medium
  • fóra (reddit, emimino, zájmová fóra)
  • Sociální sítě (Instagram, LinkedIn, Tumblr)
  • Google Sites
  • Wikipedia
  • Tripadvisor
  • Quora
  • Blogovací platformy (optimálně co nejvíce autoritativní – idnes.cz, aktualne.cz apod.)
  • Yelp

Jak vybrat platformu?

První je dobré se zamyslet, která z platforem nejvíce sedí vašemu účelu (cílová skupina, typ parasite stránky).

Většinou budete mít jasno už po tomto kroku.

Následně se podívejte na autoritu dané platformy a počet zpětných odkazů. To lze zjistit skrze metriky třetích stran Moz, Ahrefs, Marketing Miner apod.

Pokud daná platforma umožňuje **odkazy pro sledování, je to obří plus.

Výhody

  • Nepotřebujete vlastní web
  • Často se parazitní stránka dostane do vyhledávání sama (nemusíte budovat odkazy)
  • Většina parazitních platforem je zdarma
  • Možnost extrémně rychlého (dny až týdny) rankingu pro kompetitivní klíčová slova
  • “Za zkoušku nic nedáte”

Nevýhody

  • Web nevlastníte – máte jen omezenou kontrolu, kdykoliv vám může poskytovatel stránku zrušit/dát zákaz publikovat
  • omezený design
  • omezené on page SEO
  • omezené analytické možnosti

Shrnutí

Když uvážíme parazitní SEO jako celek, vychází mi, že díky minimálním nákladům stojí rozhodně za zkoušku.

Neměli byste se však do něj pouštět, pokud nevíte “proč”. Pokud však “proč” znáte, směle do toho.

Dejte mi v komentářích vědět, jestli o parasite SEO uvažujete, nebo s ním máte nějakou zkušenost!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

LinkedIn
Twitter
Facebook