Lokální SEO za odpoledne – 3 nejdůležitější věci

Vojtěch Bruk

Lokální SEO má významnou funkci, v podstatě rozhoduje o vašem úspěchu. Podívejte se na nejdůležitější body optimalizace.
lokální seo

Obsah

LinkedIn
Twitter
Facebook

Lokální SEO může rozhodnout o vašem úspěchu či neúspěchu ve vyhledávačích. Ten zase může rozhodnout o vašem úspěchu v podnikání. Lokálnímu SEO se tedy rozhodně stojí za to věnovat.

Pořádně.

Dnešní článek je však o tom, co je paretovských 20 %, které přinesou 80 % výsledků. Navíc, když zažijete rychlé a snadné výhry, možná se vám bude chtít do vytrvalé a náročné práce více.

A vytrvalá a náročná práce je bohužel potřebná vždy.

Pojďme na to.

Příprava

Příprava je jednoduchá – sepište si přesně:

  • Jak se jmenuje vaše firma
  • jaké máte kontaktní údaje (adresa, telefon)
  • v jakém odvětví se pohybujete

Vypadá to stupidně, ale opravdu to udělejte.

Vyhledávače kladou velký důraz na to, aby byly vaše údaje konzistentní a

+420 6070917 6070917

Brno Královo Pole, 611484 Královo Pole, 611484

Digitální služby Online marketing (pokud vybíráte oblast podnikání ze seznamu, je to jiné, tam je samozřejmě příbuzné odvětví to nejlepší, co můžete vybrat, pokud v nabídce není odvětví stejné).

1. Optimalizovaný profil Google my Business (GMB)

Pokud byste na základě tohoto článku měli udělat jednu věc, založte si profil Google My Business. Pokud jej už máte, tak jej zoptimalizujte.

Profil v GMB má na svědomí, že se objevíte v sidebaru vyhledávání, pokud lidé budou vyhledávat jméno vaší firmy.

Navíc se zobrazíte i v Google mapách, pokud daní lidé zadají název vaší firmy, případně frázi jako: “tvůrce webu Brno”, “zámečnictví”, “vinařství poblíž” a podobně.

Lokální SEO má významnou funkci - může rozhodnout .

Abyste se však zobrazovali i pro obecnější výrazy, musí mít váš profil již trochu historie a musí být skvěle zoptimalizovaný.

Proto si dejte záležet a vyklikejte přesné kategorie do kterých váš business spadá, přidejte otvírací hodiny, poproste zákazníky o reference…

Jak budete mít vyplněno, vyplňte profil i na české obdobě GMB Firmy.cz od Seznamu.

Tím pádem máme položený základ, na kterém lze stavět. Abyste se však začali v mapách Google i Seznam zobrazovat na obecnější výrazy, musíte vyhledávače přesvědčit, že jste opravdu místní a opravdu děláte to, co tvrdíte.

Jak toho dosáhnout?

2. Katalogy

Přeběhl vám mráz po zádech? Chápu, mně taky.

Katalogy mají špatnou pověst a věřím, že naprosto zaslouženě. Přesto byste je měli v SEO využít.

Naším cílem není generovat z katalogů nějakou návštěvnost (proto vřele doporučuji se vyhnout placeným zápisům a prémiovým službám – pokud nejde o katalog ověřený a oborový, jako je třeba navolnenoze.cz a podobně).

Co tedy chceme v katalozích dosáhnout?

Chcete získat síť zpětných odkazů s jediným cílem: přesvědčit vyhledávače, že opravdu děláte, co děláte.

Zásady registrace

  • Vždy uvádějte všude stejné (pravdivé) údaje – byť se nevyhnete spamovým telefonátům
  • NIKDY NIC NEPLAŤTE ani zviditelnění, ani prémiový profil, ani nic podobného
  • Nikde nedávejte údaje platební karty a podobně
  • Vyhněte se vyloženě podvodně působícím stránkám

Do jakých katalogů se zaregistrovat

Globální

Lokální

Zadejte do vyhledávání KATALOG FIREM + MĚSTO a uvidíte, doporučuju jich vybrat aspoň 10.

Strategie

Pokud chcete jen úplný základ, zaregistrujte se do globálních katalogů a zbytkem si nelamte hlavu. Pokud jste v konkurenčním odvětví, kde navíc může mít lokální listing velkou hodnotu, doporučuju využít katalogů co nejvíce.

Osobně se vždy snažím alespoň o 30 zápisů (10 globálních a 20 místních). Nicméně pokud se pro toto rozhodnete, počítejte s pár týdny, kdy vás budou provozovatelé obvolávat s více či méně podvodně působícími nabídkami.

Ale nebojte, po 3 týdnech bude zase klid.

3. Rozprášené “místní” klíčová slova napříč stránkami

Pokud chcete vyskakovat pod klíčovou frází “Krejčovství Brno” musí se slovo “krejčovství” i slovo “Brno” vyskytovat v rámci vašich stránek.

Doporučuju vybrat si 5 – 10 obratů, které jsou pro vás důležité. Následně je “rozsypat” po stránkách.

Doporučuju to nepřehnat, jinak vás Google může (a bude) penalizovat za over-optimalizaci.

To byly základní tipy na lokální SEO. Pokud to vezmete hopem, věřím, že za odpoledne to máte v minimalistické formě z krku.

Pokud je pro vás lokální SEO opravdu důležité, zabere to času více, nicméně tyto kroky rozhodně nepřijdou vniveč.

Hodně štěstí s lokální optimalizací a dejte mi v komentářích vědět, jakou zkušenost máte s místním SEO vy!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

LinkedIn
Twitter
Facebook