Jak zjistit a měřit návštěvnost stránek

Vojtěch Bruk

Návštěvnost stránek je pro autora webu zásadní údaj. Jakými způsoby ji zjistit?
návštěvnost stránek

Obsah

LinkedIn
Twitter
Facebook

Návštěvnost stránek je základ. Je to základ pro úspěch vašich stránek, ale je to i základ pro všechny ostatní metriky.

Jak můžete návštěvnost měřit?

Pojďme se podívat na 5 základních způsobů.

1. Google Analytics

Na stránkách https://analytics.google.com/ si založíte účet, přidáte projekt a následně pomocí pluginu nebo ručně přidáte měřící kód na vaše stránky.

Jakmile je kód přidán, uvidíte v Analytics statistiky návštěvnosti a dostanete se i k řadě dalších metrik.

Uživatel by měl se sbíráním dat vždy souhlasit (cookie lišta), takže pokud nesouhlasí, tak se v Google Analytics nezapočítá.

2. Google Search Console

Jakmile si ověříte vlastnictví stránek v Search konzoli, například pomocí pluginu RankMath, uvidíte statistiky návštěv i zde.

Můžete si všimnout, že ačkoliv Google Analytics i Google Search Console zobrazují stejný časový úsek, tak podle Analytics přišlo včera na web 0 lidí, podle Search Console se jich tam však prokliklo 8.

Proto je vždy dobré vědět, jak dané metriky interpretovat a co vlastně znamenají a měří.

3. Ubersuggest

Ubersuggest je nástroj Neila Patela a umožní vám na kliknutí zjistit odhadovanou návštěvnost stránek, ať už vašich nebo vaší konkurence.

Kromě návštěvnosti nástroj poskytuje i řadu dalších dat. Pokud nemáte velký web, data budou pravděpodobně extrémně zkreslená (z mé zkušenosti podhodnocená), nicméně stále může jít o zajímavý nástroj, pokud se chcete jen na klik podívat na odhad návštěvnosti.

Na stránkách se nemusíte nijak registrovat, ani přihlašovat a máte 3 volná vyhledání denně.

Pro velké weby (nad 5000 návštěv měsíčně, může být zajímavý i nástroj Similarweb.

4. Seo nástroje

Pokud používáte nějaký SEO nástroj, návštěvnost vyčtete snadno i z něj.

Mezi populární patří například:

  • Ahrefs,
  • Marketing Miner,
  • Collabim,
  • Semrush,
  • a mnoho dalších.

5. Pluginy

Existuje také řada pluginů, které slouží k měření návštěvnosti. Nejznámnější je asi MonstreInsights.

Nicméně sám žádný podobný plugin nepoužívám a myslím si, že oproti běžným nástrojům (Search Console a Google Anayltics), vám tyto pluginy nic zajímavého nenabídnou.

Závěr

Návštěvnost je základní a důležitou metrikou. Konkrétní doporučení a tipy pak sice vyčtete lépe z dílčích metrik, nicméně rozhodně stojí za to mít o návštěvnosti přehled.

Nástroje zmíněné v článku vám snad s tímto úkolem pomohou.

Dejte mi vědět v komentářích, jak zjišťujete návštěvnost vašich stránek vy?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

LinkedIn
Twitter
Facebook