Jak získávat zpětné odkazy? 3 tipy na ovoce, které visí nízko

Vojtěch Bruk

Získat zpětné odkazy není jen tak. Pojďme se podívat na 3 jednoduché tipy, které vás navedou.
zpetne odkazy

Obsah

LinkedIn
Twitter
Facebook

Získávat zpětné odkazy je dřina. Je to však mnohem menší dřina, než si lidé často myslí. Komplexních článků o tom, jak je vytvořit, existuje celá řada a jsou skvělé.

Já se podívám na 3 tipy, které jsou zralými jablky visícími na dosah ruky ve světě linkbuildingu. Jinými slovy nezaberou mnoho času a čas, který zaberou, se bohatě vyplatí.

Pokud to však s linkbuildingem myslíte vážně, tak tvorbu kvalitního a užitečného obsahu asi nic nenahradí. A to ani z tohoto listu :).

1. Ujistěte se, že na svůj web odkazujete ze všech míst, kde máte profil

Sociální sítě budou místem, na které je potřeba se zaměřit nejdříve. Pokud někde máte hezký a aktualizovaný profil, ujistěte se, že tam máte také odkaz na váš web.

Odkazy to sice nejsou příliš kvalitní, ale rozhodně vám neuškodí a věřím, že lehce pomůžou.

Jakmile budete mít hotovo, přijde čas se zamyslet… Kde jinde mimo sociální sítě máte profily, které lze spravovat?

Pořádání a podpora akcí

Možná jste pomáhali s nějakou dobročinnou akcí, sponzorovali lokální spolek, nebo jste jen členem dobrovolné organizace.

Všude tam, kde visí váš medailonek, poproste správce, aby k němu přidal i zpětný odkaz. Neměl by s tím být problém.

Pokud žádná taková místa nemáte, můžete klidně udělat plán, jak je do budoucna získat.

Univerzitní a jiné profily

Univerzity a další vzdělávací instituce mají často extrémně silné a autoritativní domény.

Untitled

Pokud byste chtěli za odkazy z takové domény zaplatit, pravděpodobně byste se celkem “plácli přes kapsu”.

Nicméně například Masarykova univerzita nechává i svým absolventům možnost mít na jejich webu profil, kde si můžete psát víceméně co budete chtít.

Untitled

Pokud jste tedy absolventem univerzity, podívejte se, zda nemá stejný katalog.

K podobnému průzkumu samozřejmě nabádejte i vaše kolegy :).

2. Získejte linky tam, kde vám je chtějí dát

Sekce zmínek na webu

Ideálním příkladem může být tvořit články pro sekci “napsali o nás”, jak o tom píše Linki.

  1. Najdete oborově vhodný web se sekcí “napsali o nás”
  2. Napíšete článek a web upozorníte, případně se domluvíte ještě než se do práce pustíte

Recenze a reference

Pokud máte v oboru již trochu jméno nebo je vaše firma zajímavá, můžete napsat recenzi nebo jen referenci, která bude zpětný odkaz obsahovat.

Recenzovat můžete lidi, služby, produkty. Jakákoliv snaha, kterou vynaložíte směrem k získávání zpětného odkazu se často vyplatí.

Lidé, pro které tuto práci uděláte, ji na svém webu následně rádi zveřejní, protože to jen přidá na jejich autoritě a důvěryhodnosti.

Strategická partnerství

Zkuste domluvit strategická partnerství. Vy budete odkazovat na web partnera a partner na váš.

Nejlepší je spolupracovat s lidmi, kteří nejsou přímá konkurence, nicméně jsou oborově blízko.

Copywriter — vývojář, SEO člověk, grafik…

Aranžér květin — fotograf, restaurace, svatební agentury…

Prodejce VR reality — opravář VR reality, VR vývojáři, VR testeři…

Taková je představa.

3. Oborové katalogy

Obecně je lepší se katalogům spíše vyhnout. Jsou však výjimky.

Pokud jste na volné noze, výjimkou je portál Na volné noze. A pokud děláte cokoliv jiného, věřím, že při troše práce najdete výjimku i pro váš obor.

Jsou však i obecné výjimky, které bych doporučil téměř všem.

Google my business a Firmy.cz. Logicky by o příliš silné backlinky jít nemělo, ale po tom, co jsem si zapnul zkušební reklamu na Firmy.cz (za pár korun), autorita mé domény se zdvojnásobila (z 6 na 12).

Nemám to ověřeno, ale tipuju, že backlink ze Seznamu na tom sehrál roli.

Vyzkoušejte a uvidíte.

Rozsáhlé zdroje k linkbuildingu

CZ

EN

Dejte mi vědět, jakou zkušenost máte s linkbuildingem vy!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

LinkedIn
Twitter
Facebook