Jak založit affiliate web (téměř) zdarma

Vojtěch Bruk

Z předchozího článku se již známe s affiliate marketingem. Zde se podíváme na tvorbu affiliate webu - přesvědčte se, že se nejedná o nic složitého.
jak založit affiliate web

Obsah

LinkedIn
Twitter
Facebook

Affiliate marketing jsem představil minule. Dnes se podíváme na to, jak si můžete založit svůj affiliate web s minimální náklady a začít jej budovat.

Proces si ukážeme na konkrétním příkladu, takže budete moct sledovat, že to opravdu jde a pokud jste v online světě zběhlí, není to ani nijak náročné.

Kolik to bude stát?

Záleží pro jaké nástroje a platformy se rozhodnete, nicméně základní položky jsou:

  • Doména (175 Kč ročně)
  • Hosting (nějaký suboptimální klidně 60 Kč/měsíčně)
  • WordPress – zdarma

V součtu vás tedy první rok provozování vašeho affiliate webu vyjde na 895 Kč + váš čas.

Pokud si chcete vytvořit web zdarma můžete se podívat na Elementor kurz tvorby webu zdarma. Najdete jej i na YouTube.

Pro affiliate stránky, které budu zakládat v rámci tohoto článku, budu však používat i placené nástroje (pro ušetření času).

Jsem si ale jistý, že je možné projít celým procesem s nástroji zdarma.

Výběr niky (a) programu

Nika (anglicky niche) je oblast, které budou vaše stránky věnovány.

Může to být:

  • rybářství,
  • kulturistika,
  • SEO…

víceméně cokoliv.

Důležité je:

  • aby nika měla potenciál k tomu být zpeněžena,
  • bavila vás (jinak vás nebude bavit plnit web obsahem a starat se o něj)

Jakmile máte vybranou niku, můžete se porozhlédnout, jestli existují i konkrétní affiliate programy, kterými budete moci niku monetizovat.

Affiliate katalog je dobrým místem, kde s tímto průzkumem začít. A nenechte se zmást, dobrý affiliate program je skoro stejně důležitý jako dobrá nika.

Osobně mě již nějakou dobu láká zkusit vytvořit affiliate web pro rukodělné práce/návody. I když nejsem tvůrčí typ (nesplňuju jeden ze dvou požadavků), láká mě malá konkurence, velké hledanosti a dobrý potenciál monetizace.

Navíc mě sice nebaví tvoření, ale baví mě SEO, takže mě obsah bude bavit tvořit tak jako tak.

Nicméně pokud máte možnost, opravdu vřele doporučuji vybrat si oblast, ke které máte blízko.

Výběr domény

S výběrem jména webu, vám může pomoci článek Jak zvolit název domény, nicméně cokoliv jednoduchého a zapamatovatelného by mělo fungovat.

Pro naše potřeby by mohly být dobré názvy například:

Dostupnost domény lze nejlépe ověřit třeba pomoc nástroje ověřitelnosti dostupnosti Wedos:

Pokud je doména volná, můžete si ji klidně zaregistrovat. Bonusem pak může být, pokud se vám povede najít doménu, která byla v minulosti aktivní a vyhledávače ji už tedy “znají”. Pokud nejde o doménu například z průmyslu pro dospělé, šance, že by si s sebou nesla nějakou penalizaci je minimální (pro mě přípustná).

Odhadnout zda byla doména používána, můžete třeba pomocí nástroje Ahrefs backlink checker:

Vidíte, že doména rukodelky.cz, asi někdy existovala, nicméně žádné linky a statistiky za sebou nemá.

Doména mojetvoreni.cz je na tom o něco lépe:

Backlinky nejsou nijak kvalitní, ale stejně věřím, že bude snažší začít s touto doménou, než úplně na zelené louce.

Pro náš experiment si tedy vybereme tuto doménu.

Zaregistruju ji pomocí Wedosu. Propojím ji s hostingem a nainstaluji WordPress. Celý tento postup popisuji v tomto videu.

Vytvoření webu

Web si můžete zkusit vytvořit podle kurzu výše, nebo nechat profesionála, aby vám jej vytvořil. Možností jak vytvořit web od začátku do konce je spousta.

Já si pro úsporu rychlosti vyberu šablonu z Envato Elements a nahraju si ji zrovna na web, abych si start co nejvíce urychlil.

Po tomto kroku máme stránky v podstatě připraveny k naplnění obsahem a následné propagaci.

Naplnění webu obsahem

Nejlepší je začít s analýzou klíčových slov a stavit nový web od začátku s analýzou na mysli. Primitivní analýzu klíčových slov zvládnete i sami (byť třeba jen pomocí našeptávače Google a Ahrefs nástroje zdarma).

Důležité je, aby se vaše stránky točili okolo zvoleného tématu a to způsobem, že je najdou lidé, kteří je hledají.

Jakmile máte vytvořeny stránky, čeká vás rozhodnutí, jak na ně dostat návštěvníky.

Vyberte si zdroje návštěvnosti

Existuje nespočet možností, jak můžete stránky propagovat:

  • Facebook,
  • Vyhledávače (SEO),
  • Newsletter,
  • TikTok,
  • LinkedIn,
  • Pinterest,
  • a řada dalších možností…

Osobně si téměř u všech projektů vybírám SEO + doplňkový zdroj.

SEO optimalizace je sice běh na dlouhou trať, ale jsem přesvědčen o tom, že stojí za to. Jakmile SEO běží, tak nemusíte na stránky sáhnout klidně několik týdnů a stále se něco děje.

Setrvačnost SEO je oproti snahám na sociálních sítích obří.

SEO bych si tedy vybral i v tomto případě.

Jako druhý marketingový kanál si vybírám Pinterest. Sice nejde o moc známou síť, ale stále má

1) velkou návštěvnost,

2) je ideální pro dané odvětví/účel,

3) životnost obsahu na Pinterestu je proti ostatním sítím násobná.

Proč si nevybrat více kanálů?

Protože vám to rozštěpí soustředění. A věřte mi, že i pokud se vám povede vodit návštěvníky ze dvou kanálů, tak bude váš affiliate web (velice) úspěšný.

Více sítí navíc můžete přidat kdykoliv v budoucnosti – třeba jakmile vám bude se stránkami někdo pomáhat.

Vytvořte obsahový kalendář a obsah

Jakmile máte vybrány propagační kanály, budete potřebovat plán tvorby obsahu, který na nich budete promovat. Nejjednodušší způsob, jak plán vytvořit, je asi zjistit hledanost klíčových slov a následně naplánovat obsah kolem těchto slov.

Optimální frekvence vydávání je individuální, obecně se asi dá říct: Vydávejte tak moc, jak jen dlouhodobě zvládnete. Slovo dlouhodobě je klíčové. ****A někoho zvládne dlouhodobě dva články měsíčně a někdo týdně.

Důležité je to nekomplikovat. Zeditovat se dá obsah vždy a stejně nevíte, co se bude a nebude chytat. Pokud máte s nápady a konstantní produkcí obsahu problém, možná vás zaujme článek Jak neustále produkovat nový obsah.

Jak si to co nejvíce usnadnit?

Největší usnadnění je, pokud máte možnost najmout si někoho k ruce a outsourcovat část procesu, která vám přijde nejméně zábavná.

Stojí to sice peníze, ale dle mého názoru jde o skvělou investici.

Pokud pak chcete k propagaci využít i sociální sítě, vřele doporučuju využít nějaký plánovač obsahu. Například Publer je zdarma a ohromně vám ulehčí život.

Slovo závěrem

Affiliate stránky jsou během na dlouho trať. Nicméně pokud máte upřímný zájem o odvětví, které vám přijde vhodné monetizovat pomocí affiliate stránky, neváhejte se do toho pustit.

Odměny jsou lákavé a škálovatelné.

O osudu domény mojetvoreni.cz, kterou jsem si v rámci psaní tohoto článku zaregistroval, vás budu informovat. Pravděpodobně v podobě aktualizace tohoto článku v budoucnu. Takže se můžete těšit na konkrétní čísla a další důležité údaje.

Přihlášením do newsletteru budete mít jistotu, že vám aktualizace neunikne.

Díky za dočtení až sem, a dejte mi vědět – máte nějakou zkušenost s affil stránkami vy?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

LinkedIn
Twitter
Facebook