Jak vytvořit stránku kontaktu – 4 tipy

Vojtěch Bruk

Seznamte se stránkou kontaktu, která má při tvorbě webu podstatný význam. Proč se vyplatí ji nezanedbat? Přečtěte si více.
jak vytvorit stranku kontaktu

Obsah

LinkedIn
Twitter
Facebook

Stránku kontaktu najdete téměř na každém webu. Často ji lidé berou automaticky a příliš práce si s ní nedají. Přitom právě stránka kontaktu je často klíčová. Rozhoduje o tom, zda vás zákazníci kontaktují, či nikoliv. Rozhoduje o tom, zda vaše stránky zafungují, či ne.

Pojďme se podívat na 4 tipy, jak z vaší stránky kontaktu vytěžit maximum.

1. Stránka by měla mít osobnost

Měla by působit, že ji dělali lidé a dělali ji pro lidi. Více to rozvádí Sabina Idlerová ve svém článku. Jde ale o prostou logiku – když se lidé budou cítit příjemně a vítaní, šance že vás osloví se zvýší.

Důležité je především předjímat problémy a pochybnosti, které by lidé na stránce kontaktu mohli mít a minimalizovat jejich pravděpodobnost. Také se nebojte držet přátelskou a vstřícnou tonalitu stejně jako na zbytku stránek.

To, že se stránka jmenuje “kontakt” ještě neznamená, že by měla být jen čistě suchá a informativní.

2. Stránka by měla být jednoduchá

  • žádný zbytečný text
  • různé možnosti kontaktu ve skupinách u sebe (telefony, e-maily, prodejny..)
  • vizuální oddělenost – díky vizuální odlišnosti je na první pohled zřejmé, že má stránka různé části a v každé části se nachází něco jiného

Důležité však je, že jednoduchost > úplnost. Pokud je to možné, nezahlcujte lidi nadměrnými možnostmi kontaktu. Nabídněte “neredukovatelné množství” možností. Chcete uspokojit širokou poptávku a zároveň držet minimální množství možností.

Odkázat kontaktujícího na specifické místo můžete klidně později.

3. Stránka minimalizuje tření u CTA (call to action)

CTA může být odeslání formuláře, zavolání na číslo, napsání e-mailu. Jednoduše “kontakt” jako takový. Dobré stránky minimalizují jeho náročnost.

Kromě vizuálního oddělení a rozumného množství možností toho můžete také dosáhnout pomocí HTML optimalizace kontaktních údajů samotných, chytrou kompozicí formuláře nebo experimentálním CTA.

HTML optimalizace

Všechny telefony na stránce by měly mít tel: html atribut ****

<a href="tel:607091378">607091378</a>

všechny emaily pak mailto: atribut

<a href = "mailto: info@vojtechbruk.cz">info@vojtechbruk.cz</a>

Díky tomu se lidem po kliknutí na číslo nebo email ihned nabídne možnost vám zavolat/napsat. Což je hlavně na telefonu velice užitečné.

Minimalistický formulář

Čím více vyplňování v rámci formuláře po lidech chcete, tím méně formulářů vám lidé vyplní. Jinými slovy každá další položka snižuje % uživatelů, kteří formulář odešlou.

Proto mám na svém webu prozatím formulář dost jednoduchý:

Na druhou stranu může více položek fungovat také jako dobrý filtr. Když jsem tedy dělal web pro stavební firmu, rozhodli jsme se dát do formuláře položek více, jelikož pro firmu je lepší menší počet kvalitních poptávek, než řada lidí, kteří vlastně ani “neví, co chtějí”.

Opět platí, že u každého formuláře byste měli usilovat o neredukovatelnou jednoduchost.

Pokud je však vaším cílem získat “co nejvíce kontaktů/leadů” z webu a nestojíte o to je filtrovat, menší množství položek bude pravděpodobně lepší cestou.

Experimentální CTA

Například Londýnská SEO společnost ClickSlice nemá formulář. Nemá ani stránku kontaktu. Má jeden primitivní CTA – naplánujte si s námi hovor. A kolem toho má celé stránky postaveny.

I když se zdá, že jde o jiný princip, jde stále o to samé – minimalizovat tření k tomu, aby vás lidé kontaktovali. A občas může minimalizovat tření na stránce kontaktu… Vůbec tuto stránku nemít.

Můžete se tedy zamyslet, zda by nešlo podobným způsobem minimalizovat tření i na vašich stránkách.

3. Stránka vysvětluje a je důvěryhodná

Lze to nazvat také “psychologickou optimalizací”

  • Stránka vysvětluje, proč by vás měl někdo kontaktovat
  • Stránka přislibuje řešení problémů lidem
  • Stránka přislibuje, že lidé kontaktem nic neztratí, maximálně získají

O tomto tématu by bylo možné napsat samostatný článek, ale když se na svou stránku kontaktu podíváte očima zákazníka, uvidíte věci, které jste před tím mohli přehlížet.

4. Stránka je přístupná

Tento bod není třeba rozvádět. Ujistěte se však, že vaše stránka kontaktu opravdu přístupná je. Jinak si doslova sami vrtáte do kolene.

  • Navigace – stránka je přístupná z menu a z ostatních smysluplných míst na stránkách
  • Mobily – stránka je pro mobily dobře optimalizována
  • Na stránce se lze orientovat i přes čtecí zařízení

Toto byly mé poznatky ke stránce kontaktu a částečný návod, jak využít tuto stránku na maximum.

Dejte mi v komentářích vědět, jakou zkušenost máte se stránkou kontaktu vy!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

LinkedIn
Twitter
Facebook