Seo články, jak je psát? 5 tipů

Vojtěch Bruk

SEO články jsou dnes poměrně žádané. Níže se dozvíte, oč se vlastně jedná a jak je můžete optimalizovat i v
seo články

Obsah

LinkedIn
Twitter
Facebook

Řada majitelů a provozovatelů webů chce pro svůj web SEO články. Co to však vlastně znamená? Tuto otázku zkusím zodpovědět a přidám pět tipů, jak udělat SEO články i z těch vašich.

O co vlastně jde

SEO články se rozumí články optimalizované pro zobrazování se ve vyhledávačích. Jinými slovy SEO článek o tom, “Jak vybrat sekačku”, by měl vyskočit na Seznamu a Googlu co nejvýše, když někdo tuto kombinaci klíčových slov hledá.

Jestli se tak stane závisí na tom, jak je článek zoptimalizovaný v rámci stránek (on page SEO) a na tom, jak důvěryhodně působí vaše doména (off page SEO).

Dnes se zaměříme na tipy na on-page optimalizaci.

Konkrétní tipy pro SEO články

To, co vyhledávače považují za dobré články, se neustále mění. Algoritmy prochází updaty. A i když vaše články nyní zaujímají první pozice ve vyhledávačích, zítra nemusí.

Nicméně změny vyhledávacího algoritmu Googlu mají trend. Osobně bych řekl, že jde o trend:

  • boje se spamem
  • boje s nekvalitním obsahem
  • a bohužel i s rostoucí důležitostí autority dané domény (typicky problém pro nové stránky)

Pokud budete dlouhodobě tvořit kvalitní, originální obsah, který odpovídá tomu, co lidé hledají a pomáhá jim, jste v suchu. A troufl bych si tipnout, že další updaty vám spíše pomohou, než by vám uškodily.

Bohužel je to však pracné.

Pokud jste však ochotni námahu tvorbě článků věnovat, věřím, že tipy níže vám pomůžou k tomu, že se bude jednat o námahu maximálně efektivní.

1. Volba správného klíčového slova

Základem, aby lidé našli to, o čem píšete, je váš článek správně pojmenovat. Často lze dobrý název odhadnout intuitivně.

  • Pojmenujte článek deskriptivně (aby bylo jasné, o čem je).
  • Pokud máte prostor, udělejte si také rychlou rešerši klíčových slov a tato slova v článku použijte.
  • Nejvíce hledané slovo použijte pokud možno hned v hlavním nadpisu, url i na začátku obsahu v textu

2. Způsob psaní

Cílem je, aby vyhledávače chápaly strukturu vašeho článku a aby dostávali od lidí pozitivní signály, že článek je o tom, co hledali (aby na něm lidé trávili čas).

Tipy níže vám mohou pomoci těchto cílů dosáhnout.

Hierarchická struktura

Každá stránka by měla mít jen jeden hlavní nadpis (H1).

Ostatní nadpisy by měly být v hierarchii a sledovat strukturu.

H2 —> má podnapis H3. H3 —> má podnadpis H4. Když za H3 následuje H2 Bere se, že jste skončili jednu tématickou část a začínáte další.

Když nebudete základní strukturu dodržovat a budete nadpisy používat jak se vám zlíbí, vyhledávače nenadchnete.

Čitelnost

Co je a není dobře čitelné je už lehce věcí názoru. Podle mě stojí za to zaměřit se na faktory jako:

  • Krátké věty
  • Krátké odstavce
  • Velké písmo
  • Ilustrace tam, kde dávají smysl

Když se váš text bude dobře číst, lidé jej číst budou. Což Google pozná a odmění vás.

3. Vnitřní odkazy

V rámci svého článku byste měli odkazovat. Měli byste odkazovat jednak na stránky mimo váš web, především byste ale měli odkazovat na ostatní články a stránky na vašem webu.

Odkazy musí být kontextuální

Pokud nejste obrovský portál a na konci článku vyjmenujete odkazy na 7 příbuzných článků z vašich stránek, nijak vám to nepomůže.

Na ostatní články v rámci vašeho webu chcete odkazovat v textu, přirozeně, kontextuálně.

Z jedné stránky jen jeden odkaz na konkrétní stránku

Neodkazujete z jednoho článku několikrát na jeden stejný článek jinak.

Na každý příspěvek byste měli v rámci jednoho článku odkazovat jen jednou.

Můžete samozřejmě v článku použít 20 odkazů na 20 různých postů z vašeho webu. To je ideální stav.

Vždy se ale ujistěte, že jde o odkazy na různé posty.

4. Nástroje

Pomozte si nástroji. Jednoduchý checklist (kontrolní seznam), který si můžete vytvořit třeba na základě tohoto článku, je základním nástrojem, který můžete zdarma začít využívat. Věřím, že výsledky vás pozitivně překvapí.

Mezi SEO nástroji pak můžete vybrat něco užitečného na jakoukoliv část procesu. Od analýzy klíčových slov, přes samotné psaní, po sledování toho, jak se vašemu obsahu po publikování daří.

Hlavní je nějaký proces mít (začal bych checklistem). Optimalizovat a vylepšovat jej pak můžete do nekonečna.

5. Search konzole

Jakmile článek dopíšete, pokaždé jděte do Google search konzole a odešlete URL článku. Toto je tak důležitá věc, že jsem o ní dokonce napsal samostatný mini článek s návodem, kde popisuju rychlý a primitivní postup jak na to.

Vyzkoušejte a uvidíte.

Souhrnem: hlavní je psát. Jakmile píšete a vaše články vychází, můžete začít proces tvorby optimalizovat. Začít checklistem mi přijde jako rozumná volba.

SEO má tu výhodu, že články můžete optimalizovat i zpětně. Proto nemějte strach, že když nenapíšete napoprvé dokonalý článek, už s tím nic neuděláte.

Články nejsou obrazy.

Dejte mi vědět, jakou zkušenost máte s psaním SEO článků vy! A hodně sil do psaní!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

LinkedIn
Twitter
Facebook