Hootsuite a jeho alternativy (zdarma)

Vojtěch Bruk

O plánování příspěvků tady již byla řeč dříve. Dnes vám představím nástroj, který tuto funkci zastává.
hootsuite

Obsah

LinkedIn
Twitter
Facebook

Hootsuite je jedním z nejznámějších nástrojů na plánování příspěvků na sociální sítě. Jeho možnosti však samotné plánování dalece přesahují a firmy si jej často vybírají díky jeho analytickým možnostem, centrální správě zpráv ze sociálních sítí a podobně.

Hootsuite je fajn, proč tedy hledat vůbec něco dál?

Hlavním důvodem, proč se porozhlídnout po alternativě, bude pro řadu lidí cena. Ta není u Hootsuite nijak nízká:

Osobně mi také přijde, že za danou cenu Hootsuite nenabízí nic speciálního (přičemž ostatní nástroje s menším tržním podílem se o to snaží). To je však čistě subjektivní názor a vždy záleží především na tom, co od nástroje očekáváte.

Nabízí Hootsuite plán zdarma?

Nabízí. Můžete v rámci něj mít dva sociální účty a naplánovaných 5 postů k publikaci. Plán zdarma je však lehce skryt, najdete jej nicméně na stránce Pricing.

Nejlepší alternativy Hootsuite

Alternativ existuje nespočet. Představím dvě, se kterými mám dobrou zkušenost a které sám využívám. Pokud vám však nebude sedět ani jedna, pusťte se do hledání a uvidíte, jak nezměrný svět plánovacích nástrojů je.

A něco vyhovujícího jistě najdete.

Nativní plánovače

První možností je využít nativních plánovačů, které mají přímo sítě.

Tato možnost je vhodná, pokud publikujete především na jednu síť.

Využít můžete:

  • Meta Business Suite – pro Facebook a Instagram
  • Tweet deck – pro Twitter
  • Pro Linkedin a Pinterest, budete muset využít plánovač třetí strany (nebo nahrávat příspěvky po jednom a zvolit jim pozdější datum publikace přímo z rozhraní sítě)

Nicméně pokud chcete centrálně spravovat sítí více, bude se vám nějaká platforma typu Hootsuit hodit.

Existuje jich mnoho a představím jednu, se kterou mám skvělou zkušenost já.

Publer.io

Publer.io je podobný jako Hootsuite. Na poli plánovačů pro sociální sítě jde o relativně nového hráče a jako takový se Publer snaží prémiovými funkcemi “urvat” část trhu a zákazníků stávajícím platformám.

I ve verzi zdarma nabízí analytiku, integraci s Canvou, funkci autoschedule a jak vidíte, také omezení jsou štědřejší, než je tomu u Hootsuite.

Publer má také dobrou roadmapu, neustále přidává nové funkce a věřím, že o něm ještě uslyšíme.

Jediné co mi u něj chybí (září 2022) je možnost vidět komentáře z jednotlivých sociálních sítí přímo v něm. Na této funkci ovšem Publer momentálně pracuje.

Osobně jej tedy plánuji nadále využívat a s klidným srdcem jej můžu doporučit.

Slovo závěrem

Ať už se rozhodnete pro Hootsuite nebo jiný nástroj, důležité je, aby vám byly sociální sítě dobrým sluhou, nikoliv špatným pánem.

A sítě špatným pánem opravdu být umí. Možná dokonce tím nejhorším. Nástroje pro jejich správu by vám mohli pomoci vzít si od nich převážně jen to dobré.

Dejte mi vědět v komentářích, máte zkušenost s nějakými plánovacími nástroji? Nebo dokonce přímo s Hootsuite?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

LinkedIn
Twitter
Facebook