Collabim recenze

Vojtěch Bruk

Collabim je český SEO nástroj, který má rozhodně potenciál. Co vše vám může nabídnout?
collabim recenze

Obsah

LinkedIn
Twitter
Facebook

Collabim je all in one SEO nástroj. Snaží se konkurovat zahraničním velikánům jako je Ahrefs (např. relativně dobrou podporou vyhledávače Seznam), přičemž v českých vodách se o zákazníky přetahuje s Marketing Minerem.

SEO se bez dobrých nástrojů neobejde. Měli byste však mezi vaše nástroje zařadit i Collabim?

Pojďme se na to podívat.

Collabim cena

Collabim se s 543 Kč /měsíc řadí k levnějším nástrojům. Na internetu lze pak najít i spoustu affil/promo linků, které vám tutu cenu na první tři měsíce ještě slevní na polovinu.

Cena je však jen prvním dílkem skládačky. Důležité je především to, co daný nástroj umí.

Collabim funkce

Domovská stránka Collabimu vypadá takto, kde v levém panelu můžete vidět všechny Collabim nástroje, přičemž si některé z nich projdeme.

💡 Tip: k tomu být Collabim power userem mám zatím velice daleko, pokud tedy již nástroj znáte, nic nového se v článku nedozvíte a nejspíš svůj čas lépe strávíte třeba Taste Collabim akademií.

1) Průzkumník klíčových slov

Průzkumník klíčových slov je klasikou.

Možnost uložit si slova přímo do projektu je skvělá. Dobrá zpráva také je, že vás průzkum nestojí žádné kredity/peníze – můžete lustrovat neomezeně.

Tipuju, že průzkumník bude přímo napojen na Google Ads plánovač klíčových slov, takže jsou návrhy kreativnější než třeba u Sklik, nicméně stejnou analýzu můžete provést v Google Ads a Collabim vlastně ani nepotřebujete.

Každopádně pokud jej používáte, je skvělé mít nástroj na analýzu na jednom místě a možnost přímého ukládání slov do projektu je také velice příjemná.

2) Jednorázové analýzy

Collabim nabízí následující analýzy:

Přičemž analýzy vás již stojí kredity.

Skvělý je třeba návrh klíčových slov, kde můžete začít s daty ze search console – pod čím vás lidé nachází:

A následně si můžete vybrat (za kredity) odkud budete chtít data ještě obohatit:

Skvělým nástrojem je také Svatý grál, který primárně používám pro přehled klíčových slov a zajímavých frází, na které cílit tzv. na kliknutí.

Podtrženo sečteno, pokud zatím žádné analytické nástroje nepoužíváte, budete z Collabimu nadšeni.

Což momentálně jsem.

Pokud nějaké analytické nástroje používáte – Ahrefs, Marketing Miner… Tak jelikož je nepoužívám, nedokáži říci, zda vám Collabim nabídne v této oblasti něco nového a zajímavého.

3) Klíčová slova

Tentokrát mám na mysli část, kde můžete sledovat pozice svých jednotlivých klíčových slov ve vyhledávačích v průběhu času.

Tento dashboard si můžete do velké míry přizpůsobit:

Díky čemuž mu není mnoho co vytknout.

Pokud vás neomezuje rozpočet, věřím, že jen díky této funkci stojí Collabim za zkoušku.

Osobně mi pak připadá, že jde o jednu z nejcennějších část nástroje a momentálně své pozice sleduju jen zde.

4) Konkurence

Zde byste měli být schopni sledovat vaši konkurenci.

Za mě jde o odfláklou část, takže se o ni nebudu nijak zvlášť rozepisovat.

Základní dashboard vypadá takto:

což je celkem fajn. Nicméně moc užitečných informací z dasboardu nevyčtete (nebo jsem se to jen zatím nenaučil).

Připadá mi však, že mnohem užitečnější věci se dozvíte třeba i jen použitím bezplatného účtu (dokonce bez registrace) Ubersuggest.

5) Ostatní nástroje

Collabim toho nabízí ještě spoustu – namátkou:

  • Technické audity
  • Sledování odkazů z linkbuildingu
  • Týdenní shrnutí
  • Marketing mapy

Nicméně tyto funkce už si můžete vyzkoušet klidně sami v rámci 14 denního trialu, který Collabim nabízí.

Za sebe bych nakonec ještě vypíchl:

Marketingový deník

Do deníku si můžete psát různé změny, které jste v rámci vašich marketingových a SEO snah v daném čase udělali (zisk backlinku, optimalizace rychlosti stránek, vydání mega článku apod.) a následně vidíte tyto záznamy napříč nástrojem.

A i když korelace není kauzalita, jde o skvělý nástroj, jak můžete dopad svých snah alespoň odhadovat.

SEO katalog

Collabim nabízí registrovaným uživatelům (bohužel jen freelancerům a agenturám – jde o katalog online služeb) zdarma se přidat do jejich SEO katalogu.

Tento backlink beru jako velice příjemný bonus.

Závěrečné shrnutí

➕ Hlavní výhody

  • Cena
  • Po rozkoukání je nástroj intuitivní
  • Velká knowledge base a řada nástrojů
  • Zaměření na český trh (např. oproti Ahrefs)
  • Dobrá podpora

➖ Hlavní nevýhody

  • Někomu může vadit lehce archaický vzhled
  • Collabim toho nabízí hodně a může chvíli trvat se v něm rozkoukat.
  • Některé nástroje by mohly být za mě dotaženější – konkurence

A jak tedy hodnotím Collabim celkově?

Celkové hodnocení

Užitečnost nástroje 95/100

Funkce 92/100

Uživatelská přívětivost 80/100

Cena 82/100

Celkem si Surfer tedy vysloužil: 87,25/100

Dejte mi tedy vědět v komentářích, jak působí Collabim na vás. Případně jestli s ním máte přímo nějakou osobní zkušenost?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

LinkedIn
Twitter
Facebook